Még mindig sok megtévesztő eredetjelölés található a magyar termékekre vonatkozóan plakátokon, a polccímkéken és akciós kiadványokban – derült ki a Fogyasztói és Betegjogi Érdekvédelmi Szövetség (fébész) és a Teszt plussz online fogyasztóvédelmi magazin felméréséből. A fogyasztóvédők szerint ellenőrizni kell a magyarnak feltüntetett áruk származását, és ne szabad „bedőlni” a trikolórral párosuló, hangzatos reklámszlogeneknek.
A civil fogyasztóvédők 2011 decemberében és 2012 január első felében azt vizsgálták, hogy az áruházláncok milyen módon élnek a termékek magyar eredetére utaló emblémák, ábrák, feliratok, nemzeti jelölések marketing előnyeivel. Az MTI által idézett vizsgálat rámutat arra, hogy az elmúlt évekhez képest valamelyest csökkent ugyan az eredetjelölések aránya, ezzel szemben jó néhány üzletlánc él olyan jelölésekkel, amelyek vélhetően nem magyar termékeket takarnak, elsősorban az alapanyagok külföldi származása miatt. A fogyasztóvédők azt javasolják a fogyasztóknak, hogy fokozottan ellenőrizzék a magyarnak feltüntetett áruk származását, és ne a trikolórral párosuló, hangzatos reklámszlogenek, hanem a kötelező jelölések és a termékösszetétel alapján tájékozódjanak.
AGROMONITOR