Címlap

Bejelentkezés


Húscéh: előtérben a versenyképesség és a fogyasztói biztonság

Rovat(ok):

A versenyképesség fokozását, a fogyasztói biztonságot, valamint bizalmat kívánja a korábbinál markánsabban érvényesíteni tevékenységében a Vállalkozók Húsiparosok és Húskereskedők Szövetsége (Húscéh) - tájékoztatta az MTI-t Babati Zoltán, a szervezet új elnöke.

Az új célok hatékony megvalósítása érdekében döntöttek úgy néhány hete - októberi - közgyűlésükön a Húscéhbe tömörült vállalkozások vezetői, hogy új vezetőséget választanak - tette hozzá az elnök.

Annak érdekében, hogy a Húscéhhez tartózó vállalkozások versenyképessége fokozható legyen a minőségi termékek eddiginél is nagyobb mennyiségű előállítását kívánja ösztönözni a Húscéh tagjai körében - húzta alá Babati Zoltán.

Ezért a szervezet tagjai már korábban olyan minőségbiztosítási rendszert vezettek be és alkalmaznak, amely a szervezet által védjegyként bejegyeztetett címke használatával garantálja a termékek biztonságos fogyaszthatóságát és nyomon követhetőségét. Emellett minőségi biztosítékot is ad a fogyasztók számára, ösztönözve a hazai termékek vásárlását.

Babati Zoltán közölte: a magyar húsipar éves árbevétele mintegy 300 milliárd forint. A kis- és közepes vállalkozás éves árbevétele pedig eléri az iparág összes árbevételéből mintegy 35 százalékkal, azaz mintegy 100 milliárd forinttal részesedik.

A Húscéhnek mintegy félszáz cég a tagja és az iparágban hozzávetőlegesen 200 kis és közepes feldolgozó üzem tevékenykedik. Emellett 200-300 közötti a szóban forgó kategóriában a kereskedelmi tevékenységet végző vállalkozások száma. Ez utóbbi szegmens becsült éves árbevétele a Húscéh elnöke szerint szintén 100 milliárd forint körül mozoghat.

Babati Zoltán úgy becsülte: Magyarországon most a hús- és a húskészítmény-piacon a magyar termékek aránya 60-70 százalék körüli lehet. Ezért a Húscéh elnöke hathatósabb piac- és minőségvédelmi fellépést tartana szükségesnek.

A Húscéh elnöke jelezte: a szakmai érdekképviselet hatékonyabbá tétele érdekében jól működő kapcsolatot kívánnak kialakítani a multinacionális kereskedelmi láncokkal. Úgy ítélik meg ugyanis, hogy a feldolgozóipar és a kereskedelem megfelelő együttműködése nélkülözhetetlen a magyar hús ipar számára.

Továbbá egy jól működő információs rendszeri is szeretnének kialakítani kialakítása, mivel az jelentős segítséget nyújtana a fekete gazdaság kifehérítésében.

A Húscéhnél úgy ítélik meg, hogy a szervezeti munka megújítása a szakmai érdekképviselet tagjainak közös érdeke, a hazai kis és közepes ágazati cégek létét, fennmaradását szolgálja.


AGROTREND