Az Agrármarketing Centrum 15 millió forinttal támogatja a hízott libamáj pozitív imázsának visszaállítását, amelyet az osztrák Négy Mancs alapítvány negatív kampánya tépázott meg. A Baromfi Terméktanács vezetője szerint ugyanakkor ez is kevés, egy átfogó kampányhoz 200 millió forintra lenne szükség.
Közleményben tiltakozik a Négy Mancs nevű állatvédő szervezet az ellen, hogy az Agrármarketing Centrum új pályázata15 millió forinttal támogatja a hízott libamáj pozitív image-ának visszaállítását.
Az osztrák központú alapítvány szerint a kényszertömés állatkínzás, ami most állami támogatást kap.
A pályázaton a Baromfi Terméktanács is indul, amelynek igazgatója, Takács László az InfoRádiónak elmondta: a pozitív kép helyreállításához nem 15 millió, hanem 200 millió forint kellene.
Takács László elmondta azt is: az alapítvány az általa létrehozott feketelistára kizárólag magyar vállalatokat tesz fel, holott kényszertömést francia vagy bolgár cégek is végeznek.
Az osztrák szervezet ráadásul nemcsak a libamáj bojkottjára, hanem az azt előállító cégek minden termékére, így például a csirkék mellőzésére is felszólítja a vásárlókat. Tevékenységüknek eredményeként a szentesi vágóhíd már kénytelen volt felfüggeszteni ezen tevékenységét.
Hozzátette ugyanakkor, hogy a tömött liba májára továbbra is van igény, főleg Franciaország jelent nagy felvevőpiacot.
AGROLINE