Karácsony előtt reklámhadjárat fogja népszerűsíteni a magyar libamájat Németországban és Ausztriában. Az erre egyelőre félrerakott tizenötmillió forint nem sokra lesz elég - írja a Délmagyarország.
Tizenötmillió forintot tett félre gyorsan az Agrármarketing Centrum (AMC) a magyar liba, libamáj és a belőle készült termékek ausztriai és németországi népszerűsítésére. A cél az, hogy ellensúlyozzák a Négy Mancs Alapítvány korábbi kampányát, amelynek az lett a hatása, hogy nemcsak a hízott baromfiból készült termékek, de a többi magyar baromfiáru is eltűnt a német és osztrák áruházakból, ami így, Márton-nap előtt kétségbe ejtette a termelőket.
Az AMC által félretett pénzre pályázni lehet, november 27-éig várják a részletes kalkulációval ellátott pályázatokat a libatenyésztőktől, feldolgozóktól és forgalmazóktól. A cél az, hogy már karácsony előtt indulhasson a kampány. Takács László, a Baromfi Terméktanács igazgatója szerint a tizenötmilliós kerethez még minimum egy nullát hozzá kellene tenni. Ők már korábban csináltak hasonló kampányt külföldön, amikor a magyar baromfi imázsát szerették volna helyreállítani a madárinfluenza-járvány után, akkor a végösszeg elérte a 200 millió forintot - mondta el az igazgató a lapnak.
Létezik ugyan egy szakmai szervezet, amelyet a hizlalt libamáj népszerűsítésére hoztak létre a francia, magyar, belga, spanyol és bolgár libatenyésztők, de erre a kampányra most kizárólag a magyar termékek miatt van szükség. Takács László szerint az öt ország közül mi vagyunk a legnehezebb helyzetben, mert a Négy Mancs akciója kizárólag a magyar tenyésztők ellen irányult. A franciák – bár több májat állítanak elő – az állatvédők akciója nyomán azért nem veszíthetnek piacot, mert termelésük nagy része otthon talál vevőre, sőt, még importra is szorulnak. Takács elmondása szerint nem véletlen, hogy a Négy Mancs nem nyitott irodát Franciaországban, valószínűsíthetően ott az első perctől kezdve sokkal keményebb ellenállással találkoztak volna, mint nálunk.
AGRARHIREK