Stagnált a globális élelmiszer-kiskereskedelem mennyiségben mért forgalma januárban a tavalyi első hónaphoz képest. Értékben a bolti eladás növekedési üteme 1-4 százalékra mérséklődött, mivel az alapanyagok áremelkedésének hatása csökkent - áll a Nielsen piackutató intézet közleményében.
A fogyasztók, ha lassan is, de növekvő arányban fordulnak a márkás termékek felé. Az is észrevehető, hogy a vásárlók olcsóbb üzletek felé mozdulnak el, ez különösen az USÁ-ban, Spanyolországban, Dániában és Olaszországban figyelhető meg.
A vásárlások gyakorisága nem csökkent, ugyanakkor továbbra is növekszik az egy vásárlásra jutó költés; az emberek több árut készleteznek otthon, mint korábban. Lényeges jelenség a bolti eladás szempontjából, hogy a fogyasztók bizalma világszerte erősen csökken.
Zuhan a fogyasztói bizalom Nyugat-Európa
Nyugat-Európában az értékben mért forgalom legnagyobb arányú növekedését Nagy-Britanniában regisztrálta a Nielsen, 5 százaléknál nagyobb arányban, a legutóbbi két év januárját összevetve. Az eladás legnagyobb mértékben, 4 százalékot meghaladóan Spanyolországban csökkent. Mennyiséget tekintve is sokkal kevesebbet adtak el Spanyolországban, mint egy évvel korábban.
A fogyasztói bizalom erősen csökken mind a nagy nyugat-európai országokban, mind az USA-ban.
A Nielsen szakértői a januári trendek közül hangsúlyozzák: a gyártók újragondolták promóciós terveiket, hogy megnyerjék az olcsóbb, akciós vásárlási lehetőségeket kereső fogyasztókat. Ezért fontosnak tartják, hogy a költségek optimalizálásánál a vállalatok döntéshozói különös gonddal kezeljék promóciós ráfordításaikat, illetve promóciós befektetéseik megtérüléseit.
AGROLINE