Hat aranyérmet hoztak el a Pannon Borrégió pincészetei a napokban Szarajevóban rendezett Vino Fest nemzetközi borversenyről, amelyre háromezren, köztük diplomaták, szakújságírók, borkereskedők voltak kíváncsiak
Győrffy Zoltánnak, a borrégió marketingfeladatait segítő Pécsi Tudományegyetem szóvivőjének beszámolója szerint a február 19-től 21-ig megrendezett borgasztronómiai rendezvényen mintegy 70 pincészet és 20 más, elsősorban gasztronómiai kiállító volt jelen. A borversenyen 152 fajta bort tesztelt a nemzetközi zsűri, közülük 47 kapott aranyérmes minősítést.
A magyar borokat a szarajevói magyar nagykövetség szervezésében külön bemutatón is megkóstolhatták a boszniai fővárosban dolgozó diplomaták, a borkereskedők és a szakújságírók, de a kínálat nagy sikert aratott a nagyközönség körében is. Összesen hét régiós pincészet vett részt a fesztiválon: a Pécsi Püspöki Pincészet és a Polgár Pince saját standdal, a Pannon Borrégió égisze alatt - a Nemzeti Bormarketing Program és az Agrármarketing Centrum támogatásával - pedig megjelent a villányi Gere Tamás és Zsolt, a mecseknádasdi Hetényi János pincészete, a pécsi Lisicza Borház, a szekszárdi Szeleshát Pincészet és a bonyhádi Danubiana.
A zsűri a borversenyen öt kategóriában osztott ki aranyérmeket. A magyar küldöttség a vörösborok között volt a legeredményesebb: aranyat nyert a Pécsi Püspöki Pincészet 2006-os Mohácsi Cabernet Franc-ja, a Polgár Pince 2005-ös Villányi Cabernet Franc Barrique-ja, a Szeleshát 2007-es szekszárdi kékfrankosa, valamint Gere Tamás és Zsolt 2006-os Villányi Aureus Cuvée-je.
A száraz fehér borok között a Pécsi Püspöki Pincészet 2007-es szajki cserszegi fűszerese, míg a desszertborok között a Polgár Pince 2005-ös villányi kadarász bora lett aranyérmes.
A rozék között nem adtak ki aranyérmet, a legmagasabb pontszámot azonban itt is magyar bor érte el: a Pécsi Püspöki Pincészet 2008-as mohácsi kékfrankosa.
Ez volt az első alkalom, hogy a régió borászatai részt vettek a bosznia-hercegovinai fesztiválon, ahol kiderült, hogy keveset tudnak a magyar borokról. A szóvivő úgy vélte, a folyamatos jelenlét később üzleti sikert hozhat a borrégiónak.
AGROTREND