Összesen 7 609 383 forint bírsággal sújtotta a Mezőgazdasági Szakigazgatási Hivatal (MgSzH) a Tesco-Global Áruházak Zrt.-t, mert a vállalat beszerzési ár alatt forgalmazta a külföldről származó Mlieko (Lapte) és Almliesl márkájú UHT-tejeket – közölte az agromonitor.hu-val az MgSzH. A Tesco és az Auchan ellen a Tej Terméktanács tett bejelentést még tavaly az importtejek beszerzés ár alatti értékesítésének gyanújával. Az MgSzH az ügyben az Auchanra már korábban mintegy 20,5 millió forintos büntetést szabott ki, amelyet az üzletlánc meg is fizetett. A Tesco ugyanakkor egyelőre vizsgálja a bírságról szóló határozat alapját képező adatokat – fogalmaztak a vállalat illetékesei.
Beszerzési ár alatt értékesített tavaly egyes külföldről származó, ultramagas hőmérsékleten kezelt (UHT) tejeket a Tesco-Global Áruházak Zrt., ezért az MgSzH a vállalatra összesen 7 609 383 forintos bírságot szabott ki – tájékoztatták az agromonitor.hu-t a hivatal illetékesei. A vizsgálat eredményei szerint a társaság a Mlieko (Lapte) és az Almliesl márkájú, 1,5 százalékos, egy literes kiszerelésű UHT tejeket forgalmazta 119 és 125 forintos literenkénti áron. A beszerzési ár alatt értékesítésett termékek mennyisége ugyanakkor az üzleti titoknak minősül – közölte az MgSzH.
Mint ismert, a Tej Terméktanács még tavaly tett bejelentést a konkrét ügyben, amely a Tesco mellett az Auchanra is kiterjedt. A szakmai szervezet szerint a hazai üzletláncok rendszeresen forgalmaznak külföldi UHT-tejeket irreálisan alacony, 120-140 forintos literenkénti árakon, miközben a hasonló minőségű magyar UHT-tejek literenként minimálisan 170-190 forintba kerülnek. Az Auchan Magyarország Kft. esetében az MgSzH már korábban megállapította, hogy a cég beszerzési ár alatt értékesítette a Tatra és a Madeta márkájú, 1,5 százalékos UHT-tejeket, ezért a vállalatra 20 515 379 forintos bírságot szabott ki. A Tesco-val kapcsolatos eljárást ugyanakkor csak később, az elmúlt év végén zárta le.
A Tesco-Global Áruházak Zrt. megkapta a bírságról szóló határozatot és jelenleg az annak alapját képező adatokat vizsgálja – közölte Szabó Anita, a társaság külső kommunikációs szakértője. A vállalat korábban kiadott közleményében úgy fogalmazott: a tejtermékek árait mindenkor a piaci kereslet-kínálat és a vásárlói elvárások függvényében alakítja ki. Ugyanakkor az üzletlánc szerint jó minőségű magyar tej versenyképes áron csak korlátozott mennyiségben áll rendelkezésre a hazai piacokon, hiszen amikor a forint/euró-árfolyam az export számára kedvezően alakul, a magyar feldolgozók termékeikkel nem a hazai vállalatokat látják el, hanem azonnal a határon túlra exportálják azokat. Mindez – tette hozzá a társaság – a termelők és a kereskedők hosszú távon fenntartható folyamatos együttműködésének nem kedvez. Ezért is alakulhatott ki az elmúlt évben, hogy a kereskedők bizonyos időszakokban szinte egyáltalán nem tudtak a magyar termelőktől tejet vásárolni – szögezte le tavalyi közleményében a vállalat.
Gillemot Katalin, az Auchan szóvivője az agromonitor.hu-val már korábban azt közölte, hogy a társaság befizette a bírságot. Hozzátette: az Auchan azért adta olcsóbban a tejet, mert egy bizonyos mennyiségű készlet bennragadt, és az üzletlánc munkatársai úgy döntöttek, a termékeket jobb eladni annál, mintha azok megromlottak volna.
AGROMONITOR