Várhatóan fele-fele arányban képviseltetik magukat az idei ünnepi forgalomban a csokoládék és a tejbevonó termékek – összegzi tapasztalatait az Auchan Magyarország Kft. Az üzletlánc szakértőinek megfigyelései szerint a vevők a jelentősebb vásárlásokat évről-évre decemberre hagyják, míg novemberben főleg az árakciók népszerűek, mivel ilyenkor a vásárlók elsősorban felmérik az árakat.
A karácsonyi forgalom előtti, kisebb hullám Mikuláshoz köthető: a vásárlások nagy része az utolsó három napban realizálódik, de vannak, akik néhány nap késéssel vásárolnak és ajándékoznak mikulás figurát vagy mikulás csomagot. Ennek az lehet az oka, hogy sokan az ünnep után mennek családlátogatásra, és ilyenkor vesznek még mikulásokat a gyerekeknek – állapítja meg az Auchan közleménye.
A tavalyi piaci visszajelzések szerint tovább szűkült az alacsonyabb árú tejbevonó termékek aránya. Az Auchannál ugyanakkor azt tapasztalta, hogy a forgalom nagy részét még mindig a tejcsokoládé mikulások és csomagok tették ki, de darabszámban közel ugyanannyi volt a tejbevonó és a tejcsokoládé termékek aránya is mondta Gillemot Katalin, az Auchan kommunikációs vezetője.
Az édességeket tekintve a teljes év végi forgalom több mint harmadát teszi ki a Mikulás szezon, ebből jól látszik, hogy a forgalomban nagyobb hangsúlyt képviselnek a szaloncukrok és a desszertek – állapítja meg a közlemény. Az eladott darabszámot tekintve viszont fele-fele az arány a Mikulás-napi és a karácsonyi szezonrész között. Akik édesség helyett gyümölcsöt ajándékoznának, nem csak a magyar almák, hanem a déli- és az egzotikus gyümölcsök között is válogathatnak.
AGROMONITOR