Az import erősödése, illetve a saját márkás termékek térhódítása a két meghatározó tényező a tejtermékek hazai kiskereskedelmében – írja a keddi Világgazdaság a MEMRB piackutató adatai alapján.
Az importtermékek aránya mennyiségben 10 százalékról 20 fölé emelkedett. Ez az arány a hipermarketekben még magasabb, 33 százalék, ez 10 százalékpontos növekedés 2007 első nyolc hónapjához képest, igaz, két százalékpontos csökkenés 2009-hez viszonyítva.
Értékben vizsgálva mind az import, mind a saját márka részesedése kevesebb, ez is mutatja az alacsonyabb árszintet, továbbá azt, hogy az import jellemzően UHT-s gyártási technológiával készült tej, amely eltarthatósága miatt kedvezőbb árú, mint az egyéb technológiával készült termékek (friss, ESL).
A sajtoknál 2008-ról 2009-re három százalékkal csökkent a hazai gyártók részesedése, az importtermékek aránya értékben 35 százalékról 37 százalékra nőtt.
A tejszín kategóriában is évről évre esik a hazai termékek aránya: mennyiségben a három évvel korábbi 37 százalékhoz képest a 2010. január–augusztus időszakban már csak 28 százalékos volt az arányuk, míg értékben 42-ről 35 százalékra esett a részesedésük.
AGROLINE