Reális cél, hogy a belföldi piac mintegy harmadát a Húscéh tagjai lássák el termékeikkel rövid időn belül - jelentette ki Babati Zoltán, a Vállalkozó Húsiparosok és Húskereskedők Szövetsége (Húscéh) elnöke.
Hozzátette: ezért a Húscéh - amely több mint harminc kis- és közepes méretű magyar húsipari vállalkozást képvisel - a következő másfél-két évben harminc-harminckét százalékra kívánja emelni jelenlegi huszonöt százalékos belföldi piaci részesedését.
A Húscéh elnöke elmondta: a magyar húsipar termelésének mintegy negyedét adják a Húscéhbe tömörült vállalkozások. Ez átlagosan évente mintegy hetven-nyolcvanmilliárd forintos árbevételt jelent. A cégek termékeik mintegy kilencven százalékát belföldön értékesítik. A szakember hozzátette: az eltelt két évtizedben az ágazatban tevékenykedő kis- és közepes vállalkozások több tízmilliárd forintot fordítottak fejlesztésre, és reméli, hogy ez nem volt hiába való. Mint mondja, a kkv-k számára nehéz volt teljesíteni az uniós követelményeket, ezért minden uniós pályázati lehetőséget megragadtak annak érdekében, hogy forrásokat biztosítsanak a vállalkozásaik fejlesztéséhez.
Ezt az expanzív piaci törekvést támasztotta alá Babati Zoltán szerint az első Fenntartható Élelmiszerlánc Világtalálkozó is, amelyet Budapesten tartottak magyar kezdeményezésre Budapesten augusztus második felében.
Az eseményen közönségprogramjain beigazolódott, hogy az emberek igénylik a hagyományosan magyar ízlés szerint készült termékeket, amelyeket a magyar kkv-k készítenek. A kóstoltatással egybekötött termékbemutatókon ugyanis sokan érdeklődtek hol vásárolhatók meg a helyi ízeket előnybe részesítő kenőmájasok, kolbászok, felvágottak. A kis és közepes húsipari cégek - elsősorban belföldi - üzleti lehetőséget látnak a termelés növelésében. Egyben bíznak abban, hogy a törekvéseiket - a közzétett szándékoknak megfelelően - kormányzati szinten is támogatják, valamint belátható időn belül növekszik majd a belföldi vásárlóerő is - tette hozzá a Húscéh elnöke.
VÁLLALKOZÓI NEGYED