Csökken a jégkrémek fogyasztása Magyarországon, hiába volt az elmúlt időszakban kánikula. A szezon a tavaszi hűvös időjárás miatt késve kezdődött és a fizetőképes kereslet is zsugorodik. A felmérések szerint az előző idényben a jégkrémek kiskereskedelmi forgalma 17 milliárd forintot tett ki.
Az idei szezon a megszokottnál jóval később, a tavaszi árvizek után indult be igazán, és a „kánikulai piac” várhatóan a hét második felében visszatérő hőségben folytatódik – közölték az MTI-vel a Nestlé Hungária Kft. illetékesei. Kereskedői vélemények szerint ugyanakkor a kánikula sem segít a csökkenő jégkrémfogyasztáson. Az idei kánikulai napok akár rekordot is dönthettek, éves szinten mégis elképzelhető, hogy kevesebb jégkrém fogy majd az idén.
Jónás Tamás, a siófoki Magic Ice Kft. ügyvezetője elmondta: náluk számítógép méri az eladásokat, és a gyenge május és június után júliusban is 15 százalékkal kevesebb fagylaltot adtak el, mint egy éve. Ez azt jelentheti, hogy a tavalyi fogyasztáscsökkenés után idén tovább mérséklődik az értékesítés. Az ügyvezető ennek okát a fogyasztóképes kereslet megcsappanásában látja.
A Nielsen Piackutató adatai szerint viszont 2009-ben mennyiségben és értékben is nőtt a jégkrém kiskereskedelmi eladása. Az előző szezonban, 2008. július-2009. június között a jégkrémek forgalma több, mint 17 milliárd forint volt a kiskereskedelemben, ennek mintegy egyharmada jutott az impulz (pálcikás, tölcséres, szendvics, stb.) jégkrémekre, kétharmada pedig a családi nagy kiszerelésekre.
Tavaly a magyar háztartások 40 százaléka vásárolt valamilyen családi kiszerelésű jégkrémet, de a vásárlási gyakoriság csökkent az előző évhez képest – állapította meg a Gfk Hungária. Az előző évhez viszonyítva 2009-ben a családi kiszerelésű jégkrémek legkisebb formátumára, az 500 milliliter alattiakra költöttek többet a háztartások. A nagyobb méretű kiszerelések esetében pedig már az elmúlt évben is érezhető volt a gazdasági recesszió hatása.
A GfK szerint a vegyes ízesítésű jégrémek a legnépszerűbbek: utóbbiak a háztartások által megvásárolt termékek értékének 57 százalékát tették ki. Az egy ízt tartalmazó termékek között továbbra is a klasszikus vanília és csokoládé a sláger.
AGROMONITOR