Címlap

Bejelentkezés


Sága: A teljes megújulás útján

Rovat(ok):

Henk Slagt vezérigazgató szerint a teljes megújulás tartós versenyképességet hoz majd a Sága Foods Zrt. számára.

A brit Bernard Matthews cégcsoport magyarországi leányvállalataként működő Sága Foods Zrt. hosszú évek óta a magyar húspiac meghatározó szereplője, egyben az egyik legnagyobb hazai szárnyashús-feldolgozó vállalat. A cégről legutóbb tavaly májusban annak apropóján írtunk, hogy bejelentették, a piaci környezet romlása miatt ötszáz - köztük fizikai és szellemi munkakörben dolgozó - munkatársuktól kénytelenek megválni.

A sárvári vállalat ugyanakkor azt is közölte, hogy a működés stabilizálását és a versenyképesség javítását szolgáló intézkedések mellett - a piaci pozícióik megerősítése érdekében - átfogó üzletfejlesztési programmal kívánják új, hosszú távú fejlődési pályára állítani a vállalatot, s biztosítani a megmaradt 1300 dolgozó tartós foglalkoztatását.

Mint mostani érdeklődésünkre Henk Slagt, a Sága Foods Zrt. 2008 végén kinevezett vezérigazgatója elmondta, a növekedés három tartópillére a termékfejlesztés, a marketing, valamint az export. Ezek hátteréről a szakember elmondta: a madárinfluenza-járvány angliai kitörése után a Bernard Matthews úgy döntött, hogy leállítja a hús importját, még Magyarországról sem szállítanak. Ennek következtében a vállalatnak új exportpiacokat kellett keresnie; ezen felül a válság kitörését követően a nyershús piaci ára nagyobb ingadozásba kezdett, amely teljes mértékben kiszámíthatatlanná tette a vállalat működését. A Sága ezért a megváltozott piaci trendek és a fogyasztói igények felmérése után úgy döntött, hogy markáns változást hajt végre, jelentős hangsúlyt fektet új termékek fejlesztésére, egyben a teljes márkamegújulás útján indul el.

Henk Slagt emlékeztetett: az 1992 és 2005 közötti időszakban a Sága számos új terméket dobott a piacra, a márkát mindenki a kimagasló minőségről ismerte. Az elmúlt időszakban azonban a Sága kevesebb innovációval jelent meg a boltok polcain.

- Először is ezen akartunk változtatni. A folyamat első lépéseként megerősítettük a kereskedelmi területet, mivel a siker kulcsa az, hogy megfelelő embereket alkalmazzunk a megfelelő munkakörben - informált a vezérigazgató, aki elmondta: a fogyasztói igényekre reagálva az innovációnál arra törekedtek, hogy a magas minőség megtartása mellett gyorsan elkészíthető és elérhető termékeket gyártsanak. Henk Slagtól szintén megtudtuk, hogy ezzel párhuzamosan a vállalat jövője szempontjából nagy fontossággal bíró Sága márkanév megújításának is nekiláttak.

- A fogyasztók körében végzett felmérés érdekes eredményt hozott. Kiderült, hogy a márkát szinte mindenki ismeri, amikor viszont arról kérdeztük őket, hogy a Sága név szerintük mit képvisel, nos, akkor elbizonytalanodtak. Márpedig rendkívül fontos, hogy a fogyasztó mit gondol, mit érez egy márka iránt - engedett bepillantást a kulisszák mögé a vezérigazgató, akitől megtudtuk: a fejlesztési stratégiához igazodva a márka arculati megújulása is azt üzeni és erősíti, hogy a Sága termékekből az ételek gyorsan elkészíthetők, így az egészséges, minőségi étkezés mellett a háziasszonyoknak több ideje marad a családjukra.

- Minden kommunikációnkban, megnyilvánulásunkban azt próbáljuk üzenni, hogy mi nemcsak húskészítményeket gyártunk, hanem segítünk is az embereknek könnyebbé tenni az életüket. A márka új logót és szlogent is kapott, a termékek pedig egységes, nívós csomagolást, s ami szintén fontos változás: a termékek a korábbinál markánsabban jelennek meg a boltok polcain - közölte a vezérigazgató, aki hisz a mindenre kiterjedő változás sikerében, és elmondása szerint a fogyasztóktól kapott pozitív visszajelzések csak megerősítik ebben.

Ezek szerint akkor nem igaz a hír, hogy a Sága hamarosan bezár, s a helyén lakópark épül? - vetettük fel a vezérigazgatónak, aki a kérdésre előbb kérdéssel, majd határozott nemmel felelt:

- Ön szerint logikus lenne ennyi pénzt befektetni a Sága márkanév megújításába, ha a vállalat felszámolása a cél? Ugye, nem. Mi azt tervezzük, hogy minden olyan szegmensben, ahol jelen vagyunk, domináns szereplővé, piacvezetővé váljunk. A vállalatot piaci növekedéssel, továbbá felvásárlásokkal, egyesülésekkel szeretnénk megduplázni, az első és legfontosabb azonban most az, hogy stabilan nyereségessé tegyük a céget.



AGROLINE