Címlap

Bejelentkezés


Az Újvilágba és Kínába tart a tokaji

Rovat(ok):

Betör az Egyesült Államok borpiacára a Tokaj Kereskedőház Zrt., amely a válság ellenére az elmúlt évben nyolc százalékkal növelte exportját.

A társaság a hazai piacon már nem volt ennyire sikeres, mivel tizenöt százalékkal csökkentek az eladásai, ami még mindig enyhébb mértékű visszaesés, mint amit a magyar borszektor elszenvedett. Az előző évhez viszonyítva tavaly tíz százalékkal 3,2 milliárd forintra csökkent a Tokaj Kereskedőház árbevétele, a társaság egyszázalékos árbevétel-arányos nyereséget produkált.

„A tokaji ma már elismert név, éppen ezért a válság ellenére sem csökkentjük termékeink árát, hanem újabb kiviteli lehetőségekkel kívánjuk ellensúlyozni a belpiaci veszteségeket” – mondta Kiss István, a Tokaj Kereskedőház vezérigazgatója. Szerinte az Egyesült Államok, ahová évente kétszázötvenezer palack háromputtonyos tokaji aszút szállítanak majd a jövőben, kitörési pont lesz a vállalkozás életében. Ez igaz Kínára is, ahová most indul az első konténer. Jelenleg kivitelük nyolcvan százaléka Kelet –Közép-Európába irányul.

A belföldi piacot alacsonyabb árkategóriájú, a „mindennapok borának” szánt furminttal szeretnék újra meghódítani, amelynek Tokaj-Hegyalján van a legnagyobb termőterülete. Ebből a fajtából már évi kétmillió palackot készítenek, és rangos külföldi versenyeken is nagyon jól szerepelnek vele.



GAZDAKÖR