Az elmúlt héten Udinében, Torinóban és Genovában tartottak borbemutatókat a tokaji, badacsonyi, abonyi, egri és szekszárdi borvidék borászai, a programsorozat célja, hogy Olaszországban a speciálisan magyar fajtákat megismertessék az olasz szakmai közönséggel - tájékoztatta az ITD Hungary
Ez a kezdeményezés folytatása az ITD Hungary által már tavaly megkezdett programnak, az ügynökség által támogatott bemutatón összesen csaknem 300 olaszországi szakkereskedő, borszakíró és sommellier vett részt.
Az ITD Hungary mintegy három éve önálló programtervvel segíti a magyar borok promócióját.
Az utóbbi másfél évben több mint 15 külföldi borkiállításon vagy egyéb borászati eseményen vehettek részt magyar borászok az ügynökség segítségével. Ennek köszönhetően - a szakértők szerint - az utóbbi években számottevően nőtt a magyar borok ismertsége és elismertsége a nemzetközi piacokon.
A Hegyközségek Nemzeti Tanácsának teljes statisztikai adatsora szerint 2008-ban a magyar borkivitel Olaszországba 11.705 hektoliter volt, míg az onnan származó behozatal meghaladta a 400 ezer hektolitert.
AGROTREND