Ebben az évben 20 cég 95 terméke kapta meg a Kiváló Magyar Élelmiszer (KMÉ) elismerő címet, s így már 90 cég több mint 400 áruja viselheti az 1998 óta létező védjegyet.
A kiváló minőséget elismerő tanúsítványokat Gráf József földművelésügyi és vidékfejlesztési miniszter adta át kedden a fővárosban a Foodapest élelmiszeripari szakkiállításon.
Az agrártárca vezetője üdvözlő beszédében aláhúzta: saját kiváló termékeire minden ország, így Magyarország is büszke lehet. Hozzátette: a magyar élelmiszerek csak akkor lehetnek versenyképesek, ha a magyar élelmiszeripari termékek őrzik a hagyományokat, ugyanakkor folyamatosan fejlesztik is azokat, valamint megfelelnek a szigorú élelmiszerbiztonsági előírásoknak. A miniszter fontosnak nevezte azt is, hogy a magyar élelmiszeripari vállalkozások működéséhez szükséges forrásokat biztosítani lehessen.
Pál József, az Agrármarketing Centrum (AMC) igazgatója az MTI-nek elmondta: a Kiváló Magyar Élelmiszer projekt működtetésére az AMC a múlt évben 150 millió forintot fordított. Ebből az összegből mintegy 10 millió forint volt a működési költség, a többit a védjegyet viselő termékek népszerűsítésére fordították. A KMÉ-re az AMC az idén 130 millió forintot költ. A nehezebb gazdasági körülmények miatt ugyanis csökkent az AMC költségvetése is: 1 milliárd forintra a tavalyi 1,2 milliárd forintról.
A Kiváló Magyar Élelmiszer védjegy elnyerésének feltétele, hogy a termék alapanyagai, összetevői és a gyártási folyamat, illetve maga a végtermék ne egyszerűen elérje a hatályos élelmiszer-szabályozási kritériumokat, hanem meg is haladja azokat. A cím használati jogának - amely három év - odaítélésekor alapkövetelmény, hogy a termék minőségét a csomagolás ne csak esztétikailag tükrözze, hanem könnyítse a tárolást, a szállítást és a felhasználást is.
GAZDAKÖR