Nem bíznak a vásárlók a magyar védjegyekben. Ez derült ki egy ezer fős kutatásból, amelyet a Kaposvári Egyetem marketing tanszéke irányított. A kedvezőtlen eredménynek az az oka, hogy túl sok magyar termékre utaló jelölés van a piacon. Így a vásárlók nehezen igazodnak ki rajtuk.
Egyre többen térnek be a Kaposvári Áruk boltjába a nagypiacon.
A nyitás óta kezd kialakulni egy vevőkör. Nem csak az olcsóbb árak miatt, hanem mert itt olyan helyi termékeket lehet kapni, amit máshol nem.
Egy felmérésből kiderült: egyre fontosabbnak tartják a vevők, hogy magyar terméket vásároljanak. 80%-uk azonban még mindig az árat nézi meg először. Majdnem ennyire fontos nekik a szavatossági idő. A magyar termék jelölését pedig csak 35% figyeli.
Még mindig kevesen vannak azok, akik nem az árat tartják mindig szem előtt. A kutatásban azt is vizsgálták, hogy mennyire bíznak a magyar védjegyekben a vevők. 10-ből kettő fogyasztó bízik meg a védjegyben. Ausztriában ez 10-ből 9 fogyasztó. Ennek az oka, hogy általában nem ismerik ezeket.
Sokan a szabályozott védjegyeket össze is keverik. Kicsit zűrzavar van ezen a piacon, hiszen nagyon sok jelölésünk van. A fogyasztó nem igazodik ki. Erre utal az is, hogy spontán módon nem nagyon tudnak említeni semmilyen magyar termék védjegyet. Ugyanakkor ha látják a jelölést, felismerik - mondta el a Kaposvári Egyetem Marketing és Kereskedelem Tanszék vezetője, Dr. Szakály Zoltán.
A szakemberek azt szeretnék elérni, hogy 10-ből a mostani 2-3 helyett legalább 5-6 vásárló legyen olyan, aki megbízik a magyar védjegyekben.
AGROLINE