Címlap

Bejelentkezés


Látszatmagyarok

Rovat(ok):

Főként a szegényebb és idősebb réteg vásárol rendszeresen magyar terméket. Ez derült ki a Kaposvári Egyetem legfrissebb felméréséből. 1200 fogyasztót követtek a boltba lépéstől a kasszáig. Azt tapasztalták, hogy 10-ből 8 ember büszke arra, hogy magyar, de amikor a boltban választaniuk kell, csak 10-ből 3 ember vesz itthon készült árut.

A Kaposvári Áruk Boltja, a hazai zöldségeket, gyümölcsöket áruló Nagypiac, és a petörkevölgyi vásár. Ezek az úgynevezett alulról szerveződött akciók népszerűsíthetik leginkább a magyar termékeket. 10-ből 8 fogyasztó úgy lép a boltba, hogy magyar terméket akar vásárolni. Aztán mérlegel, és úgy dönt, hogy az olcsóbbat veszi. Így csak 10-ből 3 dönt a magyar termék mellett. Ez derült ki a Kaposvári Egyetem legfrissebb felméréséből.

Az általunk megkérdezett vásárlók is inkább az árak szerint döntenek.

Külföldi terméket vásároljon e inkább vagy magyar élelmiszert vásárol-e, ezt tegyük át magyarra mert most ezt vizsgáltuk.

Ez az úgynevezett fogyasztói etnocentrizmus. Az egyetem vizsgálatának eredménye szerint csak 34 % vásárol rendszeresen magyar terméket és nagy azoknak az aránya aki inkább csak szóban kedveli a magyar árukat, de végül másikat választ. A tanszékvezető szerint ezt a csoportot kell megcélozni. A kutatás szerint a nemzeti érzelmű fiatalok megengedhetnék maguknak, hogy többet fizessenek a magyar áruért, ennek ellenére sokszor a külföldit veszik le a polcokról.

A szakember szerint ahhoz, hogy versenyképesebb lehessen a magyar termék, ahhoz központi irányításra is szükség lenne.



AGROLINE