Címlap

Bejelentkezés


Csak a drágulás miatt nőtt az élelmiszer-eladások értéke

Rovat(ok):

Az elmúlt tizenkét hónapban értékben 5 százalékkal emelkedett az élelmiszerek kiskereskedelmi eladása, miközben az országban eladott teljes élelmiszermennyiséget nézve 2011. február és 2012. január között a mennyiség változatlan maradt az előző év hasonló időszakhoz viszonyítva – közölte a Nielsen piackutató cég. A Nielsen által folyamatosan mért 90 élelmiszer termékcsoport éves forgalma ebben az időszakban meghaladta az 1350 milliárd forintot.

Az értéket tekintve kétszámjegyű növekedést regisztráltak például a tejföl, étolaj, margarin és jégkrém kiskereskedelmi forgalmában. Értékben és mennyiségben is többet adtak el a boltok például húskészítményből, sörből, szénsavas üdítőitalból, táblás csokoládéból és jégkrémből – áll az MTI által idézett közleményben.
A különböző bolttípusok közül két csatorna pozíciója javult: a főleg szupermarketet és diszkontot magában foglaló 401-2500 négyzetméteres, valamint az 50 négyzetméteres és kisebb üzletek piaci részesedése 1-1 százalékponttal nőtt, 34, illetve 10 százalékra. Ugyanígy 1-1 százalékponttal csökkent a legnagyobb, 2.500 négyzetméter feletti, továbbá az 51-200 négyzetméteres boltok piacrésze, 30 és 18 százalékra.
A közlemény idézi Villányi Ágnest, a Nielsen kereskedelmi kapcsolatok osztályvezetőjét, aki regionális szempontból változatos trendekre hívta fel a figyelmet: az átlagos 5 százalék felett bővült az élelmiszerüzletek bevétele az északnyugati, északkeleti és délnyugati megyékben, 9, 8, illetve 6 százalékkal. Ezzel egy időben a Budapestet és Pest megyét magában foglaló centrális régióban az eladások átlag alatt, 2 százalékkal emelkedtek. A délkeleti régió mutatója plusz 4 százalék.



AGROMONITOR