Marketingeszközök felhasználásával kell bővíteni a magyar libamáj bel- és külföldi piacait, bár ennek konkrét pénzügyi háttere még nem tisztázott – jelentette ki Dull Péter, a Vidékfejlesztési Minisztérium (VM) osztályvezetője egy sajtóbeszélgetésen. A Magyarországon évente előállított mintegy kétezer tonna libamáj 70-80 százalékát kiviszik az országból.
Magyarországról évente mintegy 40 millió euró, azaz 10-11 milliárd forint értékben exportálnak libatermékeket, túlnyomó részben májat – mondta el Elekes Lajos, az orosházi Merián Foods kft. ügyvezetője. A libatenyésztés mintegy 20 ezer embernek ad munkát. A libamáj népszerűsítését szolgálja az orosházi libamájfesztivál is, amelyet az idén június 3-5. között, már a harmadik alkalommal rendeznek meg. Az ingyenes rendezvénymegszervezése mintegy 25-30 millió forintba kerül.
A fogyasztók általában érzelmi alapon döntenek vásárláskor, ezért erről az oldalról kell „megfogni” a vevőket – állította Szigeti Orsolya, a Kaposvári Egyetem Gazdaságtudományi Karának docense. A sajtóbeszélgetésen Négy Mancs „állatvédő” szervezet német nyelvterületen 2006-ban indított kampányát, amely a magyar libamáj, illetve libatermékek fogyasztásának csökkentését célozta, és érzelmi alapon bizonytalanította el a vásárlókat. Poór Csaba kommunikációs szakértő szerint erre a kampányra Magyarország nem tudott megfelelő „érzelmi” választ adni. A Négy Mancs által generált gondokat véleménye szerint általánosságban kezelni lehetett volna. A magyar állam sajátos eszközökkel, főként tudományos érvekre hivatkozva próbálta bizonyítani a magyar termékek egészséges és fogyasztható voltát. A VM osztályvezetője ezzel szemben úgy vélekedett, hogy csak a tudományos érvek voltak célravezetőek az ügyben – írja az MTI.
AGROMONITOR