Tavaly a húsvéti ünnepi időszakban 9 milliárd forintot meghaladó összeget költöttek az emberek sonkára Magyarországon, ami 6 százalékkal volt több az előző évinél. A megvásárolt mennyiség szintén 6 százalékkal nőtt, csaknem 5500 tonnára, miközben a vásárlók többsége egy kilós, vagy annál nagyobb sonkát vett – derül ki a Nielsen piackutató vállalat legfrissebb összegzéséből.
Egy kiló sonka mennyiségi eladással súlyozott átlagos fogyasztói ára tavaly március-áprilisban 1612 forint volt, 2 százalékkal magasabb, mint egy évvel korábban. A piackutatók azt figyelték meg, hogy a gyártói márkák pozíciója nemcsak az összes húskészítmény átlagában, hanem sonkánál is erősödött, különösen az ünnepi peridusban. Sonkánál a mennyiséget tekintve a boltok forgalmából 70 százalék jutott a gyártói márkákra a legutóbbi két évben március-áprilisban.
A sonka kiskereskedelmi eladása koncentráltabb, mint általában a húskészítményeké – áll asz összegzésben. Az eladott sonka-mennyiség 70 százalékát 400 négyzetméteresnél nagyobb üzletben szerezték be a vásárlók tavaly és tavalyelőtt egyaránt. Egy évvel azelőtt még 67 százalékos arányt regisztrált a Nielsen.
A sonka csomagolási méretét tekintve az egykilós és nagyobb méretűek adták a forgalom 68-70 százalékát, a 100-249 grammos szegmens pedig 26-28 százalékos arányt ért el a legutóbbi három év március-júniusi időszakában. A sonka bolti forgalmához hasonlóan kedvezően alakul általában a húskészítmények piaca is. A húskészítmények kiskereskedelmi eladása értékben 3 százalékkal nőtt éves összehasonlításban, és meghaladta a 210 milliárd forintot tavaly. Az eladott mennyiség mintegy 170 ezer tonna, ez mintegy 4 százalékos növekedést jelent – írja az MTI.
AGROMONITOR